De betrokkenheid van inwoners bij hun eigen leefomgeving en de wens daarop invloed uit te oefenen neemt toe. We krijgen steeds vaker vragen van bewoners(groepen) en meldingen van overlast die ze ervaren door omliggende bedrijven. Om zo goed mogelijk met iedereen in verbinding blijven, hebben we een team Informatie en Meldingen (sinds 1 januari 2023).

Het team, dat bestaat uit frontoffice medewerkers en inspecteurs, gaat dit jaar een behoorlijke ontwikkeling doormaken. Niet alleen gaan we groeien van 7 naar een team van 15 tot 20 collega’s. Ook zal het team, naast de bestaande werkzaamheden, werken aan het opzetten en verbeteren van processen, de afstemming met de andere teams, meer datagericht werken en optimalisatie van het team.

De frontoffice is het centrale punt waar meldingen en vragen binnenkomen bij de OD NZKG, het gezicht van de organisatie. De inspecteurs in het team doen onderzoek naar de oorzaak van overlastmeldingen en meldingen van ongewone voorvallen bij bedrijven in het gehele werkgebied. Ze werken ‘van buiten naar binnen’ en stemmen nauw af met de melder, de (mogelijke) veroorzaker, de consignatiedienst en andere ketenpartners.

We hechten veel waarde aan de klanttevredenheid en zullen die dan ook doorlopend meten. Als we goed op de hoogte zijn van de behoeften van inwoners en ondernemers, kunnen we immers onze werkwijze en -processen blijven verbeteren.

Stem