De betrokkenheid van inwoners bij hun eigen leefomgeving en de wens daarop invloed uit te oefenen, neemt toe. We krijgen steeds vaker vragen van bewoners(groepen) en meldingen van overlast die ze ervaren door omliggende bedrijven. Het team Informatie en Meldingen is in januari 2023 opgezet om zo goed mogelijk met iedereen in verbinding blijven.

Het team, dat bestaat uit frontoffice medewerkers en inspecteurs, heeft het afgelopen jaar een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt: we groeiden van 7 naar een team van 15 tot 20 collega’s. Samen hebben we, naast de bestaande werkzaamheden, gewerkt aan het opzetten en verbeteren van processen, de afstemming met de andere teams, meer datagericht werken en optimalisatie van het team. Sinds maart 2024 behandelen we ook de overlastmeldingen met betrekking tot Tata Steel. Deze taak hebben we overgenomen van het team Milieu & Industrie.

De frontoffice is het centrale punt waar meldingen en vragen binnenkomen bij de OD NZKG; we zijn het gezicht van de organisatie. De inspecteurs in het team doen onderzoek naar de oorzaak van overlastmeldingen en meldingen van ongewone voorvallen bij bedrijven in het gehele werkgebied. Ze werken ‘van buiten naar binnen’ en stemmen nauw af met de melder, de (mogelijke) veroorzaker, de consignatiedienst en andere ketenpartners.

We hechten veel waarde aan de klanttevredenheid en meten die doorlopend. Als we goed op de hoogte zijn van de behoeften van inwoners en ondernemers, kunnen we immers onze werkwijze en -processen blijven verbeteren.

Stem